Apakah Itu Radio Amatur?

Radio Amatur ataupun juga dikenali sebagai "Ham Radio" ialah hobi berkenaan membina, menguji-kaji dan berkomunikasi melalui radio. Pengguna-pengguna Radio Amatur ini saling berhubungan dengan rakan-rakan mereka seluruh dunia melalui beberapa set-set frekuensi radio yang telah ditetapkan.

Monday, January 12, 2009

Salam 2009


Salam mesra kepada semua... Sudah agak lama aku tidak mencoteng apa2 pada blog aku ni... apatah lagi menconteng arang pada muka sapa2... Yang pastinya aku teramat sibuk / QRL dengan tugasan2 tahun baru.. Malas betul rasanya nak memulakan kerjaya selepas terlalu lama berehat, maklomlaaa cekgu la katakan... cuti panjang sangat.. hahahaa

walauapa pun, hidup mesti juga diteruskan... tapi... ku sangka hujan sampai ke petang, rupanya panas terik belum sempat tengahari... tahun baru, muka baru, kerja baru, semua baru... aku jugak yang makin lama makin buruk... hahaha... ramai geng2 aku (satu saltmine) telah berhijrah... membuatkan sedikit terasa disanubari aku... member2 kamcing sudah pergi... ntah la... kekadang malas nak pikir, tapi terkadang juga terpikir dalam benak hati aku ni... nak tak nak, kene hadapi tahun baru dengan suasana baru... huhu

dah la.. mende apa yang aku membebel, tapi takde bunyi ni... lenkali aku sambung lagi la...

tunggu projek aku yang akan datang berkenaan dengan radio2 ni... mungkin set baru, mungkin antenna base baru, mungkin juga connector je yang baru... korang tunggu dan lihat je la...

pada semua rakan, belom terlambat utk aku mengucapkan Selamat Tahun Baru... semoga tahun ini lebih bermakna bagi anda semua...

73

9W2SJG de' Selancar
Blog Widget by LinkWithin
 

© 2009 | 9 W 2 S J G | Design By joejoney