Apakah Itu Radio Amatur?

Radio Amatur ataupun juga dikenali sebagai "Ham Radio" ialah hobi berkenaan membina, menguji-kaji dan berkomunikasi melalui radio. Pengguna-pengguna Radio Amatur ini saling berhubungan dengan rakan-rakan mereka seluruh dunia melalui beberapa set-set frekuensi radio yang telah ditetapkan.

Friday, January 30, 2009

Prabayar @ Prepaid ???

0 comments
Anda Pengguna Prabayar/Prepaid?

Anda pastinya mahu mendapatkan prepaid yang MURAH, MUDAH dibeli dan MENGUNTUNGKAN.

MURAH : Pasti mahukan! Harga prepaid yg ditawarkan melalui sistem ini adalah murah daripada harga pasaran

MUDAH : Melalui kaedah SMS sahaja anda akan menerima no.pin atau boleh terus reload topup ke telefon anda. Anda tidak perlu membuang masa ke kedai telefon atau sebagainya.

MENGUNTUNGKAN :
Program ini amat menguntungkan bukan hanya dgn membeli prepaid atau menjualnya kpd orang lain. Program ini juga memberi faedah utk anda antaranya mendapat kembali modal wang pendaftaran sebagai dealer hanya dengan mendaftarkan beberapa orang dealer shj di bawah anda utk menyertai program ini. Keuntungan pastinya berlipat ganda jika dapat menambah pendaftaran agen di samping menerima bonus, komisen dan sebagainya.



Klik SINI... atau SINI...

Thursday, January 29, 2009

Early 2009 Audit..

0 comments
Transceivers:

+ Rig Yaesu FT-8800R
+ Rig Yaesu FTM-10R
+ Rig Icom 2200H
+ Handy Yaesu VX-3R
+ Handy Yaesu FT-60R
+ Handy Spender TC-144FMA
+ Handy Kenwood TK1118 (UHF)

Antennas:

+ Base HomeBrew 5/8 (with RG213 Cables)
+ Base Slim-Jim (with RG58 Cables)
+ Mobile Supercall M285S (VHF)
+ Mobile Supercall 1/4wave Dualband
+ Mobile Diamond MR77 Dualband
+ Mobile TaxiPro (CiliPadi) Dualband
+ Handy Diamond SRH771 Dualband
+ Mobile MagMount (Big Size)
+ Mobile Diamond SuperGainer MagMount (Medium Size)


And Accessories...

Saturday, January 17, 2009

RapidShare & MegaUpload

0 comments

Hey Guys... I have a great NEWS for all my visitors. Thanks a lot for visiting. I want to share that you can get Free Rapidshare Premium Accounts and Megaupload premium accounts, everything is 100% free. Refer your friends at least 6 persons to register and you will get Rapidshare Premium Accounts for FREE. Click the link below and register NOW

Get Free RapidShare Premium Accounts

Dont forget to check your Status and complete the offers given to you. Good luck!!!

Monday, January 12, 2009

My New Toy Again!!!

3 comments
Here, my new toy... feel bored with Symbian (My Nokia-Nokia) or Windows Mobile (My Hp iPaq), then I turn to Apple... A big differences from others handset.. hehehee


Apple iPhone 3G (16GB) -Black- Version 2.2

From Singapore (Singtel) coz Malaysia not release yet... Costly about 1 HF set...






Visit Apple iPhone 3G for more details... And Tech Specs...

Salam 2009

1 comments
Salam mesra kepada semua... Sudah agak lama aku tidak mencoteng apa2 pada blog aku ni... apatah lagi menconteng arang pada muka sapa2... Yang pastinya aku teramat sibuk / QRL dengan tugasan2 tahun baru.. Malas betul rasanya nak memulakan kerjaya selepas terlalu lama berehat, maklomlaaa cekgu la katakan... cuti panjang sangat.. hahahaa

walauapa pun, hidup mesti juga diteruskan... tapi... ku sangka hujan sampai ke petang, rupanya panas terik belum sempat tengahari... tahun baru, muka baru, kerja baru, semua baru... aku jugak yang makin lama makin buruk... hahaha... ramai geng2 aku (satu saltmine) telah berhijrah... membuatkan sedikit terasa disanubari aku... member2 kamcing sudah pergi... ntah la... kekadang malas nak pikir, tapi terkadang juga terpikir dalam benak hati aku ni... nak tak nak, kene hadapi tahun baru dengan suasana baru... huhu

dah la.. mende apa yang aku membebel, tapi takde bunyi ni... lenkali aku sambung lagi la...

tunggu projek aku yang akan datang berkenaan dengan radio2 ni... mungkin set baru, mungkin antenna base baru, mungkin juga connector je yang baru... korang tunggu dan lihat je la...

pada semua rakan, belom terlambat utk aku mengucapkan Selamat Tahun Baru... semoga tahun ini lebih bermakna bagi anda semua...

73

9W2SJG de' Selancar
Blog Widget by LinkWithin
 

© 2009 | 9 W 2 S J G | Design By joejoney